Citat:
Ursprungligen postat av Lancelot
|
Ja, det tycker visserligen en stor del av folket och inte bara de som röstat på SD. Demokrati är det, så det får du acceptera.
Några saker som nämndes i gårdagens Debatt på SVT:
Stor del av svenska folket tycker att invandrarpolitiken inte fungerar speciellt bra, även om de inte röstar på SD! Enligt Göteborgsuniversitetet vill 45% av svenska befolkningen minska invandringen. Inget parti pratar om och SD vinner på det.
Frågan är: är man rasist om man vill minska invandringen? De flesta på forumet tycker det och det är ju absurt!
Att en ganska stor del av statens finanser går till folk som kommer in till landet och inte arbetar på 7 år är inte acceptabelt för vissa och de säger ifrån. De flesta har hållit tyst sedan 80-talet och det är bara normalt att vissa säger ifrån. Kom ihåg att nazismen startade med Tyskland, men "protesterna" mot islam verkar hagla över hela Europa mer eller mindre. Det finns tydligen något som inte passar många medborgare i Europa och kommer förmodligen inte försvinna i första taget. Det är verkligheten som kommer ifatt vissa, som inte vill acceptera det.
----
Lancelot:
Vad sägs om att jag struntar i arbeta och du kan ge mig hälften du tjänar, resten av ditt liv. Jag kan väl leva på det du tjänar ...