Visa ett inlägg
Oläst 2010-09-20, 21:36 #8
Adestro Adestro är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2007
Adestro Adestro är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2007
49,94% för alliansen. Eftersom rösterna som räknas på onsdag bör hjälpa alliansen går det antagligen över 50%-strecket. Om vänstern för en gångs skull respekterar demokratiska val bör de då erkänna alliansens majoritet, oavsett hur mandaten sedan fördelas enligt de förlegade utjämningsreglerna.

Annars förstår jag inte varför inte alliansen lockar över några blåsossar. Finns ju gott om ledamöter i sossarnas högerfalang som säkert vill leka med de borgerliga. Med skydd av något vackert prat om att skydda demokratin mot SD slipper de straffas av partiet också.

Väldigt intressant hur pass insnöade S-ledningen och LO-ledningen är som verkar ge Sahlin fortsatt stöd? Vill de tappa 5-10% ytterligare 2014? Hela S-ledningen behöver byta ut sig själva. Problemet är väl att de inte har något annan sysselsättning utanför partiet/LO. När Reinfeldt har större stöd hos både S-väljare och LOs medlemmar än Sahlin själv bör man inse att något måste göras.

Worst-case-scenario (ur min synvinkel) är väl att alliansen kör på som minoritetsregering, fråga för fråga. Jag skulle vilja se de rödgröna använda SD för att utlysa nyval och få ytterligare 20st sverigedemokrater in i riksdagen på köpet...

Senast redigerad av Adestro den 2010-09-20 klockan 23:12
Adestro är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat