Någon mer som ännu inte har bestämt sig för morgondagen?
Har själv förtidsröstat på Moderaterna men börjar faktiskt fundera på om jag ska ångerrösta på SD. Inte för att jag direkt håller med om mycket i deras politik utan mer som en protest mot det förtryck som sker (Se bl.a senaste Debatt i SVT) och där media samt eliten inom politiken ska bestämma mer eller mindre vad som är rätt att rösta på.
En demokrati ska gälla alla, oavsett man tycker och tänker?
Att man sen som företagare (Vilken kan antar att de flesta här inne är) kan rösta på det rödgröna där vänsterpartiet ingår har jag väldigt svårt att förstå då iaf vänsterpartiet knappast kommer vilja hjälpa oss företagare.
Deras lösning på alla problem är att höja skatterna och jag tror man är helt fel ute där. När ditt bolag går dåligt, är din första åtgärd då att höja dina priser? Eller försöker du istället skära ner på kostnaderna?
Istället borde man sträva efter att effektivisera hela det statliga och kontrollera vart alla nuvarande skatter går, annars riskerar man bara att höja skatterna och sedan står man där om 4 år och saknar fortfarande miljarder för att utgifterna har ökat.
Behöver man tillexempel ge 340 miljoner i bidrag till konstnärer och måste verkligen museum i Sverige kosta 1.5 miljarder? Vad får man egentligen ut för dessa pengar och skulle de kanske kunna användas bättre på andra håll?
Detsamma gäller många av IT-satsningar inom det offentliga där man vill efterlikna storföretagen och spendera miljard efter miljard onödiga IT satsningar, t.ex vad gäller försäkringskassan SAP-system som kostade oss skattebetalare väldigt många miljarder.
Har ni inget att göra under kvällen kan jag rekommendera er att läsa igenom budgeten för 2010 för att få en insikt i hur mycket tjafs vi egentligen bekostar via skatten,
http://www.regeringen.se/sb/d/11453/a/131716