Visa ett inlägg
Oläst 2010-09-18, 12:04 #325
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av spock Visa inlägg
Korta reflektioner:

Jag hoppas och tror att du är rätt ensam om ditt sätt att tänka patrikweb...

Mona Sahlin har spurtat rejält! I de senaste dagarnas debatter har hon vart bäst på plan tycker jag. De som röstar mot sossarna pga Mona (som ju blivit ett väldigt poppis argument) får kanske tänka om.

Intressant artikel angående SD:s avsaknad av integrationspolitik: http://www.dn.se/kultur-noje/debatt-...ensk-1.1172192

Oj vad spännande det ska bli imorgon!
Jag kan alla fall tänka och fatta att man löser inte ett problem genom att inte lösa det och samtidigt skapar nya problem.

Visst skulle vi ha haft 0% arbetslöshet så visst kanske flyktingarna i slutändan inte skulle bli en kostnad.

Grundproblemet är att vi inte ens har löst något problem genom ta emot flyktingar, det är ju inte så att det landet kom ifrån förändras eller slutar föda nya personer.

Så enda som man lyckas göra att att skapa mer problem i Sverige istället, alltså skapat mer problem.

Enda som hänt är att vissa får det bättre på andras bekostnad.

Det kan man jämföra med att köpa triss, fåtal vinner medans största delen fått betala för vinnaren. Skildnaden där är att folk har frivilligt vara korkade och valt att köpa lotter i tro om vinna fast alla odds är emot dom.

En sak är säker, man kan inte blåsa upp en ballong hur mycket som helst utan den spricker.

Och man lär vara rätt korkat om man tror att folk inte skulle hjälpa sin familj, släktingar, vänner alla fall. Det gör man inte genom att betala skatt.

Skyll på staten istället som inte kan hantera skattepengar på ett bra sätt, utan inte ens klarar av det genom sno över halva folks inkomster.

Max 25% skulle vara korrekt att låta staten klara sig på i skatt, mer är inte rätt. Klarar dom sig inte på mer får dom väl gå i kk som företag får göra om dom inte klarar driva saker .
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat