Visa ett inlägg
Oläst 2010-09-17, 23:31 #310
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Spindels avatar

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor.Data Visa inlägg
Sankt skatt - vad ar det egentligen?

Nu kanske jag tanker lite snett med tanke pa att jag far ute cirka 3800 USD varje manad. Skulle jag bo i Sverige och tjana samma lon sa skulle jag absolut kunna betala hogre skatt och bidra till ett vaxande samhalle - om jag visste att pengarna hamnade i ratta hander och i ratta sektioner i landet.

Att hoja skatter for hoginkomsttagare ar inte mer an ratt - "Efficient bastards" som vi kallar dom i USA och aven - "People who lack empathy for others".
Höginkomsttagare betalar redan mer i skatt även med en platt skatt. Jag är inte insatt i dina amerikanska ordspråk, men att höginkomsttagare skulle sakna empati för andra är ju en ren lögn. Är det någon som bryr sig om andra så är det företagare medan bidragstagare mer bryr sig om sina egna bidrag och vill alltid att någon annan ska betala. De som skänker mest pengar till fattiga är "de rika". Glöm aldrig detta. Att ständigt ropa efter mer är egoistiskt och kan mycket väl leda till att "de rika" tröttnar och blir egoistiska själva.

Nu vet jag inte vad du menade med dina 3800USD, men om du menar bruttolön så skulle ca 16 000 kr gå till skatter om du betalade skatt i Sverige. Om du menar nettolön skulle över 25 000 gå till att betala skatt.

Sverige har världens högsta skatt på arbete. Skatterna måste ner för att hålla företagarna kvar i landet. Den dag företagarna flyr landet kommer landet gå i konkurs.
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat