Citat:
Ursprungligen postat av spock
Deras partisekreterare Björn Söder är i allra högsta grad emot HBT-människor, han har några galna uttalanden på sitt track record. Det är väl problemet med partiet, många av deras representanter har väldigt tveksamma åsikter. Sen putsas det till i den officiella partilinjen.
|
Sverigedemokraterna som parti har dock klart och tydligt slagit fast vid att HBT-människor inte ska nedvärderas sedan kan man tycka vad man vill om Björn Söders uttalanden.
Citat:
Ursprungligen postat av spock
|
Jag har tyvärr inte tid att gå igenom Betnérs inlägg i detalj, några saker jag reagerade på bara:
1. Tittar man på statistik från Brottsförebyggande Rådet så kan man snabbt konstatera att invandrarna står för betydligt mer än 25% av brottsligheten. Inom vissa typer av brottslighet så har de en överrepresentation på uppemot 5-6 ggr.
2. I slutet av inlägget får Magnus det att låta som att vi måste välja mellan att antingen behålla alla invandrare eller sparka ut dem alla. Det finns absolut ingenting som hindrar oss från att utvisa de invandrare som begår brott och inte sköter sig och samtidigt behålla de invandrare som arbetar och gör rätt för sig (t.ex. de 72 000 utrikesfödda företagarna som han nämner) - och det är precis det som Sverigedemokraternas invandringspolitik går ut på!
Citat:
Ursprungligen postat av rhuse
Fast det finns faktiskt en grupp som är solklar etta för nästan alla brott - Män. Jag säger inte att män ska förbjudas, jag känner många trevliga män som inte våldtar. Det har dock blivit ett problem i samhället som jag inte tror kan lösas på något annat sätt än att vi tvångsaborterar alla manliga foster så att det inte födds fler män och att vi försöker utbilda de vi redan har här i vår kultur.
Ironi går ju fram dåligt på nätet men jag hoppas du i alla fall börjar fundera på hur vettigt det är att bunta ihop folk i grupper beroende på deras kön, härkomst eller religion. Det blir så fel vilket jag tycker skämtet ovan belyser.
Edit: Jag tycker den här sidan har en ganska bra utläggning om brottsstatistik och invandrare:
http://www.zaramis.nu/blog/2008/02/1...och-etnicitet/
|
Svenska män som begår brott kan vi inte göra mycket mer åt än att sätta dem bakom lås och bom. I fallet med kriminella invandrare så har vi dock möjligheten att utvisa dem.