Visa ett inlägg
Oläst 2010-09-15, 14:04 #4
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Westman Visa inlägg
Av andelen som kastar sten var det hur många? Nej det svarade du inte på och det tycker jag är fegt. Jag hänvisade till tidigare inlägg och jag har inte påstått att invandrarna som grupp är problemet. Så länge vi inte öppet diskuterar varför de är gravt överrepresenterade och så länge vi försöker dölja problemet istället för att i hitta en lösning tillsammans så skjuter vi oss i foten. Se tidigare inlägg och bespara mig korkade paralleller till män för det är ett faktum att lagen särbehandlar män negativt så den delen är redan överspelad (ja enligt lagen är män ett större problem än kvinnor). Att du tycker att jag diskuterar som en 5-åring kan du gärna få utveckla.
Jag har redan varit inne på det i flera tidigare inlägg. Att invandrare som grupp inte vore överrepresenterade vore tvärtom konstigt. Jag har aldrig sagt att man inte ska göra någonting åt brottslighet och det har självklart inte något av riksdagspartierna gjort heller. Lagen särbehandlar dessutom invandrare negativt i praktiken också. Parallellen är dock högst relevant i vilket fall som helst. Du försöker banalisera jämförelsen genom att peka på några få detaljer vilket känns tämligen absurt. Det enda "nya" SD har att komma med är att skylla alla problem på invandrarna.

Senast redigerad av tartareandesire den 2010-09-15 klockan 14:13
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat