Jag hade otroligt mycket sådana prylar förr, men för 4-5 år sedan gjorde jag en rejäl urstädning och gjorde mig av med allt jag "inte behövde".
Det finns ju lite utrymme under skalet, så man skulle kunna sätta in en liten högtalare bara man har ljudkortet.
Ja det är ju charmigare med orange, men samtidigt känns den mer användbar med färgskärm. Syntax highlighting blir så mycket bättre, och tangentbordet är faktiskt riktigt nice att skriva på.
Just nu kör jag PC-DOS 5.0. Jag har haft lite problem att få in något annat eftersom diskettstationen är trasig, och rs232-interfacet jag köpte till min vaio inte vill funka som det skall med fastlynx (diagnostik-verktyget fungerar, men inte filöverföring). Nu har jag dock fört över en minimerad linux-dist som startas direkt från dos.
http://distro.ibiblio.org/pub/linux/...ions/baslinux/
Det är en bantad dist som klarar av paket från slackware4.0.
Funderar på om jag skulle byta ut hårddisken i datorn, den är ju bara 100 mb, men är osäker på hur stor den kan klara av. 2-3 hundra mb borde ju inte vara några problem iallafall. Funderar även på om man skulle byta ut disken mot ett flash-minne. Finns ju billiga adaptrar för det där, och det skulle ju göra den något lättare.
Om någon har en serieportsmus blir jag glad också, har slängt alla mina.
Jag skall försöka ta lite foton idag och slänga upp.