Visa ett inlägg
Oläst 2010-09-13, 22:33 #10
se7ens avatar
se7en se7en är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
se7en se7en är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
se7ens avatar

Reg.datum: Nov 2004
lesoft02, tack för din expertis i ärendet. Jag valde att inte ta upp alla detaljer med risk för att leverantören ska ta del av denna information och på något sätt använda det emot mig/företaget.

För att förtydliga svängarna kring uppsägningen så slutade vårt konto hos leverantören att fungera i juni. Jag kontaktade ansvarig för att se om det låg någon typ av driftstörning. Fick då information om att tyvärr så har de som suttit med utredningen gjort den bedömningen att ni inte kan fortsätta samarbeta. Jag blev självklart rasande och påpekade att jag inte hade fått någon konkret informaton och att avtalet vi har skrivit under har 3 månaders uppsägningstid - från båda sidor.

Två dagar efter är vi gång igen och får ett samtal om att någon tyvärr missuppfattat situationen. Samma dag får jag ett brev på posten med vanlig post med uppsägningen. Som för övrigt ska nå oss med rekommenderat post (vet ej omd et spelar någon roll?). Jag tog då genast kontakt med ledningen i bolaget och man lovade att göra en ny utredning och förse mig med information, som vanligt i en större organisation så tar ingen ansvar utan man blir bollad mellan olika personer - just personen som suttit med utredningen kom jag självklart aldrig jag i kontakt med, trots säkerligen tiotal försök.

Deras jurister gick igenom ärendet och kom på att någonting inte gått rätt till. Förmodligen var bevisningen bristfällig/ingen (enligt intern information).

Hela den här historien är så luddig så att jag är beredd att riskera en konkurs (vilket det kan leda till om vi förlorar en tvist och försäkringsbolaget ej täcker). Ju mer jag tänker - desto mer tvivlar jag på hur utredningen sköttes.
se7en är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat