Citat:
Ursprungligen postat av mervinst
Att integrationen inte funkat ligger till stor del på oss "svensson" till skuld.
Och vilken politiker vågar gå ut och säga "ni gör fel.. ni som ska rösta på oss".
Och om dom formulerar om svaret så kan de endast säga att det är invandrarnas fel..
Men jag tror invandrar politiska frågor är svåra just för man vågar inte skylla på allmänheten för folk tål inte att höra att dom gör fel..
Och om man målar fan på väggen så gör man ju inte saken bättre..
Fler och bättre svenska utbildningar..
Vet ens alla om att de kan läsa SFI?
Jag vet att jag informerat 2 vänner i 2 olika familjer om detta.
Mer kommunikation=bättre integrering..
|
Tror du att alla invandrare är mentalt handikappade eller? Flyttar man till ett land och har för avsikt att stanna under en längre tid så är det självklart för de flesta vuxna människor att man ser till att lära sig landets språk. Vet man inte var man kan lära sig det nya språket så tar man reda på det. Det rör sig trots allt om vuxna människor och vuxna människor ska oavsett ursprung kunna ta eget ansvar.
En annan grej kan ju vara att bosätta sig i ett område där majoriteten har svenska som modersmål istället för att flytta till något rövhål som Rosengård, Rinkeby eller Tensta (något som en psykiskt frisk människa aldrig ens skulle fundera på att göra). Jag känner invandrare som har lärt sig svenska på bara någon vecka enbart genom att umgås med svenskar.
Citat:
Ursprungligen postat av mervinst
Men kolla på zigenarnas extremt långa historia.
De flesta tror att alla zigenare är tjuvar..
Vad de glömmer är att zigenare har varit utfrysta på många vis (orkar inte dra en historia lektion nu..)
Och om människor inte kan skapa sitt levebröd på hederligt vis..
Då kräver våra djuriska instikter att vi tar det vi vill ha/behöver.
|
Romerna precis som alla andra svenska medborgare berättigade försörjningsstöd vilket täcker utgifter för kläder, mat och bostad. Nu är det dock så att en stor del av romerna har
valt att stå utanför samhället och hålla fast vid sitt gamla levnadssätt (vilket bla. inkluderar stöld och tiggeri) istället för att anpassa sig till modern västerländsk kultur som de flesta andra människor och då får de också vara beredda att ta konsekvenserna av detta val.