Visa ett inlägg
Oläst 2010-09-10, 21:58 #8
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Jag förtidsröstade den 2:a september på det lokala biblioteket, har aldrig röstat i en "riktig" vallokal utan alltid post/förtidsröstat ända sedan jag röstade första gången 1986 eller när det var...

Hade dok rösträtt även i kyrkovalet 1982 men då avstod jag från att rösta, sen gick jag ur statskyrkan 1984. Har alltid röstat sedan dess.
Föredömligt Själv ville jag vara speciell i år så jag röstade på ambassaden här i Bryssel dagen innan förtidsröstningen öppnade i Sverige.

Själv så tror jag tyvärr främlingsfientligheten kommer slå igenom i Sverige också. De har inte lyckats spetsa sin populism tillräckligt bra ännu bara. Se på Gert Wilders i Holland, han är ju så duktigt populistisk att det enda sättet att stoppa honom verkar vara att låta honom styra och göra bort sig. Eller varför inte ta exemplet NVA här i Belgien. De har kamoflerats till något som liknar nya moderaterna snarare än ett hetsparti för att de som hetsar grövre och värre får göra det så öppet. Värt att nämna är väl också att båda länderna saknar regeringar för tillfället pga dessa problem (även om problemen som utlöste nyvalet i Holland var av helt annan natur).
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat