Citat:
Ursprungligen postat av Westman
Ok så då har alltså Åkesson fel menar du. Intressant.
|
Hur kan du först sitta i den här tråden och kritisera andra för att sprida lögner och inte använda sig av fakta för att i exakt samma tråd sitta och göra exakt detsamma själv? Länka till artikeln där Jimmie Åkesson uttryckligen berättar att det tidigare funnits nazister i Sverigedemokraternas partitopp.
Citat:
Ursprungligen postat av Henkutt
Visa mig en politiker för något annat parti som inte vet vad partiet tycker mer än de ska bevara fornminnen och julafton.
Jag har inte sagt att han är en idiot - men jag anser inte att han platsar i politiken.
Jag anser inte att några missnöjespartier ska ha några politiska uppdrag, vare sig de heter SD, PP eller Kalle Anka-partiet. Det är ett enormt ansvar som kommer med uppgiften som politiker och vem som helst ska inte ha det. Det är därför man ska tänka efter både en och två gånger innan man bestämmer vem man röstar på.
|
Här har du ett av Vänsterpartiets riksdagsledamot (alltså inte bara en simpel lokalpolitiker utan inflytande som i fallet med sverigedemokraten):
http://www.youtube.com/watch?v=xa2Cag9OrHc
Sedan har vi ju Fredrick Federley (a.k.a. Ursula) i Centerpartiet som inte heller han är den skarpaste kniven i lådan.
Men jag håller med dig helt och hållet. Det är verkligen skrämmande hur t.ex. en person som inte ens gått ut gymnasiet pga. att han var underkänd i matematik kan bli Sveriges finansminister.
Citat:
Ursprungligen postat av Jan Eriksson
Jag tror att det är mest yngre som röstar på SD och/eller personer som inte riktigt har klart för sig vad det innebär att driva Aktiebolag Sverige. Jag tror även att många som röstar på SD inte har en aning om vad integration och andra "svåra" ord betyder och innebär. När SD säger att vi ska minska invandringen så står det mot partierna som säger att invandrare ska integreras och anpassas till det svenska samhället samt inte diskrimineras på arbetsplatser och krogkön. De etablerade partierna förlorar gentemot SD pga av att de som väljer SD har svårt att förstå vad de etablerade partierna säger och väljer det partiet som använder de enklast orden.
Bara mina funderingar. Någon som röstar på SD som säger mot mig?... 
|
Diskrimineras i krogkön? Var i Sverige bor du? Sjöbo? Här i Linköping så är minst hälften av vakterna på krogarna själva invandrare och flera (de flesta?) av nattklubbarna ägs av invandrare, skulle invandrarna diskriminera varandra eller vad menar du?
Att invandrare skulle diskrimineras på svenska arbetsplatser i någon större utsträckning är jag mycket skeptisk till. Anledningen till att många invandrare har så svårt att hitta jobb är nog snarare pga. att de saknar utbildning (alternativt har någon utbildning från sitt hemland som inte kan verifieras) samt att de inte behärskar det svenska språket ordentligt. Rasism existerar knappt i dagens Sverige, vem har t.ex. inte minst ett par bekanta med invandrarbakgrund?