Visa ett inlägg
Oläst 2010-09-08, 13:40 #16
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Jag tror tvärtom TS att kommenteringen är det viktigaste i försäljning via WN, liksom alla andra gratiskanaler för försäljning.

Stefans exempel var en tråd där det var relevanta frågor som ställdes. Det visade sig inte vara några konstigheter alls och den som seriöst funderade på att köpa sidan från första början bör inte ändrat sig om denna inte hade några väldigt konstiga anledningar till intresset.

En annan tråd är den nyligen där bara en blogg-del av en sajt skulle säljas. Det var en ovanlig idé som kunde testas. Pga konstruktiva klagomål från andra togs försäljningen helt tillbaka. Både den som inte tänkt igenom köpet innan det genomfördes och försäljaren bör vara nöjda med det utfallet (risken att det skulle lett till lite extra pengar för mycket klagomål och krångel ser jag som rätt omfattande).

Andra fall är där det säljs unika sidor som är färdiga gratisscript eller sidor med unikt innehåll som faktiskt är standardinnehåll i programvaran. Försäljaren förlorar på kommentarerna där - med rätta. Säljer man något och beskriver något annat är det väldigt bra att alla blir varse om det. Väljer man att utelämna högst väsentliga detaljer tycker jag också att det är bra.

Visst. Ibland blir det lite sandlåda och ordfighter men för vad det ger tycker jag det utan tvekan är värt det. I många fall skulle några kommentarer extra kunna rensas av moderatorer men i min mening är det inte så många irrelevanta inlägg. Men notera att jag gör skillnad på irrelevanta inlägg mot inlägg som är destruktiva för säljaren.

Detta är bara mina åsikter och inget jag diskuterat med andra moderatorer eller admins. Men det bör väl stå klart att jag inte kommer verka för någon förändring i stil med vad TS vill ha.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat