Visa ett inlägg
Oläst 2010-09-07, 14:08 #54
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2003
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav Visa inlägg
Roliga liknelser. Du jämför statliga företag med tung last som måste avlägsnas för att båten ska hållas flytande. Och sedan gör du en poäng av att arbetare måste få verktyg för att komma i arbete och att vi bör delar med oss för att detta ska kunna ske (ROT).

Lejonparten av borgarnas skattesänkningar har förövrigt kommit andra grupper till del än de som finns representerade här på WN (jag utgår ifrån att få personer här har städ- eller hantverksfirmor). Trots det så svarar de flesta att de har för avsikt att rösta på ett parti som gagnar andra, mer än dem själva. Hur kan du få det till att vara ett själviskt och dumsnålt beteende?

som jag skrev i slutet.. läs om läs rätt.
För jag visste det skulle komma någon som tolkar lite fritt. .
Jag jämförde inte bolagen med tung vikt.

Om jag ska behöva leka advokat så får jag väl säga såhär.
Dom säljer sina matdjur och annan mat..
För att köpa ballonger som bara håller ett kort tag..
för att hålla båten flytande.

Fattade du lite bättre nu? .

Och kom inte med ROT i högsta hugg.
om något skulle kostat 100,000kr så borde slutpriset för kunden vara 50,000kr..
Men i verkligheten så kostar det nu mellan 130-150,000kr och får ett slutpris på 80-100,000kr..

Om du vill så kan du få formulera om detta jag skrev igen. kör på .
Står vid att det borgerliga blocket har bara köpt tillfälliga flytvästar med sådant som i det långa loppet hade gett oss nya båtar istället .

Förr hade jag röstat på socialdemokraterna men jag tycker storpartierna mumlar för mycket och gör för lite.
Det borgerliga blocket kanske pratar bra med det ger verkligen inget för folket som behöver det.
Solidaritet är grunden i civilisation.
Allt annat föder girighet på andras bekostnad.
Dennis Holm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat