Citat:
Ursprungligen postat av Hellsing
Nu ger jag fan snart upp allt va Magento heter. Är det någon vänlig själ som kan ge mig instruktioner för hur man byter språk i Magento?
Har precis installerat om hela Magento och denna gång har jag inte lagt in något tema alls, utan installerade direkt språkpacken via connect men det vart ingen skillnad.
Har också provat att ladda hem en .zip med översättning och ladda upp alla filer i strukturen under "app" mappen. Därefter skapade jag en ny store view som jag döpte till svenska och angav både "se" och "sv" som kod.
Nu dyker det upp en droplist på sajten där jag kan välja mellan default eller "svenska", men lika fan ändras inget språk på sajten när jag väljer svenska.
...suck
Börjar känna mig lite frustrerad så om någon vill komma och rädda min dag skulle det kännas yber!
|
Vad stod det i rutan med grön text när du försökte installera språkpaketet?
Edit:
Citat:
Därefter skapade jag en ny store view som jag döpte till svenska och angav både "se" och "sv" som kod.
|
Det där får du förklara närmare. I koden för bytiksvyn ska du inte ange språk. Språk ställer du in här för varje webbsite/butik/vy:
System->konfiguration->Välj "Omfång för nuvarande konfiguration:"->Allmänt->Språkinställningar.
Verkar som om du gått vilse i butikerna.