|
Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Feb 2008
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Feb 2008
|
<meta name="description" content="Profilreklamsfixaren.se - profilreklam till rätt pris! Kundvagnspoletter i metall- och plast, T-shirts med tryck, muggar, kepsar med brodyr - och mycket mycket mer i vårt sortiment!" />
Description är ganska bra även om jag kan tycka att den innehåller lite väl mycket uppradande av produkter. Ta bort "Profilreklamsfixaren.se" som tidigare talare påpekat. Försök sammanfatta verksamheten i två meningar på ett "säljande" sätt. Sökord som ligger i description ges inget extra värde när Google ska ranka din webbplats. Se denna tagg som ett bra ställe att lägga en säljande text som syns under din länk i sökresultatet.
<meta name="keywords" content="Profilreklam till rätt pris! Kundvagnspoletter, kylskåpsmagneter i egen design, kepsar med brodyr, mycket prisvärda T-shirts med tryck, reflexer, isskrapor med 4-färgstryck och USB-minnen och mycket mycket mer i vårt sortiment!" />
Keywords-taggen innehåller på tok för många sökord. Rekommendationen är att det ska finnas 5 st sökord. Vad jag läst mig till så värderar inte Google sökorden i denna tagg.
<meta name="profilreklam" content="profilreklam ,presentreklam,give-awys" />
Vad är detta för meta-tagg? Ta bort den är min rekommendation. Den får bara din sajt att se spammig ut i Googles ögon.
|