Visa ett inlägg
Oläst 2010-09-06, 19:41 #42
rhdf rhdf är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2006
rhdf rhdf är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2006
jag har egentligen bara bestämt mig för vilken sida jag skall rösta på, inte enskilt parti.

För de som känner att de har några timmar över och vill läsa in sig på de Rödgrönas "tankevurpor" http://100anledningar.blogspot.com/.

Att SD får så höga siffror beror nog, tyvärr, mycket på att övriga partier gjort misstaget att försöka ignorera dem. En logisk åtgärd hade varit att faktiskt ta debatten om den misslyckade integrationspolitiken och skjutit SD:s argument i sank. Nu har man istället gett de som hävdat att det pågår en stor "nedtystning" runt invandringen vatten på sin kvarn.

Vänsterblockets "smutskastning" går ju allt för ofta ut på att ta en siffra och hävda att det är alliansens fel att den är hög/låg. Ett lysande exempel på detta är den så kallade ungdomsarbetslösheten. Ja den har ökat, men varför?
För det första så anpassades ju sveriges sätt att räkna till EU, dvs alla över 16 som inte förvärvsarbetar är arbetslösa. Gissningsvis är det rätt många i Sverige i åldern 16-20 som studerar. Räknar man istället enligt det gamla systemet så bör man få en annan, betydligt snyggare siffra. Självklart gör man inte detta utan skriker högt om en "dramatisk ökning"
rhdf är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat