Visa ett inlägg
Oläst 2010-09-03, 15:34 #8
Syke Syke är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2008
Syke Syke är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2008
Citat:
Ursprungligen postat av ssol Visa inlägg
Menar du den delen av GWT där Google listar vilka ord som är relevanta på din site?
Det är ju direkt kopplat till vilka ord som förekommer i ditt content och deras respektive densitet.

Eller menar du den delen som visar vilka sökord/fraser som folk söker på, där din site visas i resultatet? Här kan det ju betyda att Google har börjat visa din site för sökningarna 'burger' och 'hamburger', och att den sökningen har betydligt mer trafik än sökningar på 'burgare' och 'hamburgare'.
Förstår du? Du visas lika ofta på burgare och hamburgare, det är bara att du visas jättemycket oftare på de andra två.
Jag menar den delen av GWT som visar vilka ord som är relevanta på min site och finns i content. Och så vitt jag vet förekommer inte de avhuggna varianterna av hamburgare och burgare oftare än deras fulllängdsditon.

Jag bifogar en skärmdump på hur det ser ut. Och för att förtydliga, tidigare så låg ordet "hamburgare" högst upp med "recept" på andraplats - versioner utan e på slutet fanns inte ens på listan. Jag kan ta att de byter plats sinsemellan men tycker det är skumt att avhuggna ord dyker upp.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg gwt.jpg (40.3 KB, 20 visningar)
Syke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat