 |
Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
|
Det här kanske inte faller under gerillamarknadsföring, men jag öppnade IKEAs reklamkatalog först av alla brev och paket i posthögen för någon vecka sedan. De använder sig av exakt samma blå och transparenta plastöverdrag som Skatteverket gör.
Jag tror att ett misstag som många företag gör är att de försöker göra sina reklamutskick roliga, färgglada och spännande, när de egentligen borde få kuverten att se ut som fakturor eller post från någon myndighet. Ett kuvert som det står "Nu kan du bli miljonär!" på åker i papperskorgen utan att öppnas. Ett blankt fönsterkuvert kommer däremot alltid att öppnas (i alla fall av alla som betalar sina fakturor och det är ju dem man vill ha som kunder). Dessutom blir mottagaren glad av att se att det var reklam och inte en besvärlig blankett från någon myndighet. Kan man få mottagaren att både öppna kuvertet och att bli lycklig över dess innehåll, så tycker jag att man har lyckats bra med sitt utskick.
|