Citat:
Ursprungligen postat av MikaelB
För att en sådan sak ska fungera på i alla fall mig så krävs det nog lite mer. Tex "Visste ni att vi säljer billigare resor till värmen än dom flesta andra?" eller något annat i den stilen.
Sticka ut är viktigt i ett sådant läge tror jag, eftersom person knappast kommer ta med sig isskrapan in till skrivbordet och kollar för att han/hon ändå sitter vid en dator... Resesidor och försäljare är ju hela internet fullt av iaf  Annars tror jag att idéen att sälja solresor genom att påtala det för en som skrapar rutor fungerar, men att person väljer just er tror jag inte är säkert om ni inte också sticker ut.
|
Några sätt att komma runt det är ju att pusha för en mobilanpassad hemsida, med QR-code att scanna. Eller "Skicka ett sms till xxxx och få ett personligt erbjudande". Båda sakerna hjälper till att driva action just där i bilen. Man kanske ändå behöver sitta där och vänta på att imman på insidan ska fläktas bort eller så.
Sen, beroende på hur starkt varumärke och vilken marknadsandel man har, gör det kanske ingenting om en del av marknadsföringen "spiller över" på andra aktörer.