Visa ett inlägg
Oläst 2010-08-24, 11:05 #10
blixtsystems blixtsystems är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2005
blixtsystems blixtsystems är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Ursprungligen postat av StefanBergfeldt Visa inlägg
Det går ju att få både Flash och Silverlight att be användaren installera pluginet. Vad jag vet ska Silverlight kunna göra det utan att lämna sidan också (kanske Flash också kan nu?).
Självfallet går det, men det kan förstås även skrämma iväg användare. Är det en applikation där det är uppenbart för användare vad de får ut av att installera pluggen innan de ombedes göra det behöver det dock inte vara något större hinder.
Exempelvis skulle jag kunna tänka mig att använda Silverlight för någon slags adminapplikation riktad till ett mindre antal kunder där man vet att användare har ett förhållandevis starkt intresse av att använda applikationen redan innan de försöker öppna den.
Däremot skulle jag inte köra det för en applikation som är riktad till en masspublik.

Citat:
Ursprungligen postat av StefanBergfeldt Visa inlägg
Men det låter ju som att det är lite extra "lull-lull" ni vill ha, och då rekommenderar jag ändå JS, eftersom användaren bara kommer att missa det lilla extra om h?n inte har javascript aktiverat, medans en användare utan silverlight/flash kommer missa hela funktionaliteten utan pluginet.
Är det en applikation som översätter väl till vanlig HTML kan man ju dock köra progressive enhancement även med Silverlight.
blixtsystems är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat