Citat:
Ursprungligen postat av pontus
Kanske inte helt offtopic: Webmasterworld har en spännande diskussion om dropshiping, helt klart värd att läsa: http://www.webmasterworld.com/ecommerce/4182025.htm
EDIT: SweCat, en butik som kör dropshiping är fortfarande en butik i kundens ögon. Man kan bygga upp ett varumärke och få återkommande ordrar osv. Medans ett affiliateprogram snarare handlar om att få 1 försäljning per kund och sedan bygga upp någon annans varumärke.. Det är ju en betydlig skilnad... 
|
Jag är väl medveten om det men när tråden kom till för över ett år sedan ( 2008) så lät det som att man inte ville göra något alls med butiken heller utan endast driva trafik till någons butik.
Jag citerr frågeställaren " Det jag är ute efter är att få vantarna på en färdig e-handelslösning
och sedan marknadsföra butiken mot provision."
Den har sedan dess kommit att handla om ren dropshipping.
Jag vet att blomus ( inredningsprodukter) varit inne på dropshipping men vet inte hur de gått för dem och om de startat.
Annars finns såklart många tredjepartslogistikföretag som sköter lagerhanteringen. Inte riktigt dropshipping men lite. Du sliper göra det trista packjobbet och lagerarbetet.Jag kör själv med ett sådant, partnerlogistik och är supernöjd. Jag driver butik, men slipper det trista packjobbet och är inte lika bunden som om jag packat själv.