|
Bara ett inlägg till!
|
|
Reg.datum: Feb 2004
|
|
Bara ett inlägg till!
Reg.datum: Feb 2004
|
6 månader tycker i alla fall jag är en lång bindningstid, så jag hade inte skrivit på det kontraktet från början om det fanns andra med liknande kvalitet och bättre villkor. Men om du tvingas betala för servern ett halvår till är det rimligt att du också får nyttja servern under den tiden, du ska inte låta dem ta servern ifrån dig.
Huruvida du behöver betala för utryckningar eller inte beror på vad det står i ert SLA. Vill du ha ett SLA med garanterad utryckning oavsett tid på dygnet får du ofta betala extra för det. Som jag tolkar det har ni begärt att få felsökning utförd snabbare än vad som står i ert SLA och därför får du betala extra för snabbare behandling. Även om termen "kontorstid" kanske inte är relevant så kan man fortfarande prata om "utryckningstid".
Att ha personal på plats 24/7 är givetvis mycket dyrare än de normala 8/5 så om du bara betalar för 8/5-personal är det också rimligt att du får betala extra utanför den tiden. Begär du att The Phone House tar in din mobil för ett garantiärende klockan två på natten? Att Ica tar tillbaka den dåliga grädden två timmar innan öppning för att du måste baka en tårta innan jobbet?
|