Visa ett inlägg
Oläst 2010-08-15, 02:35 #3
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
Unika meta-taggar är bra men kommer inte som enda åtgärd göra att din sajt skuttar upp på Google. Google tar ingen (eller mycket lite) hänsyn till meta-taggar som innehåller sökord. Description-taggens enda fördel är att man kan skriva en "säljande" text som ibland visas i sökresultatet. Meta-keywords tar Google, mig veterligen, ingen som helst hänsyn till när de rankar en sida på olika sökord. Men ska man använda meta-keywords ska dessa vara unika annars kan man lika gärna strunta i dem helt.

H1, H2, och H3 o.s.v. är synliga rubriker på din sajt, till skillnad från meta-taggar som är osynliga för besökarna, om de inte tittar i källkoden såklart. Dessa rubliktaggar tar Google stor hänsyn till. Sökord som återfinns både i rubrik och brödtext anses vara mycket relevanta för sidan.

Vill man ranka bra för frasen "hotell i Piteå" ska man ha följande på den sida man synas med.

<meta name="keywords" content="hotell, piteå, hotell i piteå">
<meta name="description" content="Här hittar du många bra hotell i Piteå">
<title>Hotell i Piteå</title>

<h1>Hotell i Piteå</h1>
<p>Bla bla bla bla <em>hotell i Piteå</em> bla bla bla.</p>
<p>Bla bla bla bla hotell i Piteå bla bla bla.</p>

<h2>Varför bo på hotell i Piteå</h2>
<p>Staden är mycket fin och det finns många bra hotell i Piteå</p>


Utöver detta är länkar till den specifika sidan (inte nödvändigtvis sajtens startsida) en mycket viktig faktor. Länkarna ska innehålla den fras eller det sökord man vill synas på. I detta fall "hotell i Piteå".

<a href="http://www.doman.se/hotell-i-pitea/">Hotell i Piteå</a>

Senast redigerad av kw_wasabi den 2010-08-15 klockan 16:48
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat