Citat:
Originally posted by Internet Sweden@Nov 13 2007, 23:50
Xamda - Jag är inte villig att hålla med dig om detta på någon punkt faktiskt.
Danski har såvitt jag förstått inte olvligen berett sig tillgång till denna information, utan har helt enkelt berett TORs användare ytterligare en nod, helt enligt TORs filosofi (detta är TOR-nätverket uppbyggt av - ju fler noder desto mer anonymt blir nätverket)
Användarna har sedan på eget bevåg skickat data genom noden han administrerat.
Eftersom detta är möjligt i TOR och med tanke på hur många hundra, kanske tusentals noder som ser samma sak som Danski gjorde, anser jag personligen att det var bra att det kom till ytan.
Sen delar jag kanske inte Danskis syn på att det var på bästa sätt denna information presenterades - Men jag har svårt att se att han skulle fällas för något enligt Svenska lagar. Men fan våga ta sig utomlands efter det d
|
Så brevbäraren skall få sprätta upp breven och läsa dem eller registrera vart alla brev kommer ifrån och till vem? Jag menar, han har ju faktiskt tillgång till all denna information?
Om detta inte är olagligt så är det fascinerande... Det är garanterat det bra många andra länder, så varning om utlandsresande lär ju vara relevant... :-/