|
Har WN som tidsfördriv
|
|
Reg.datum: Nov 2005
|
|
Har WN som tidsfördriv
Reg.datum: Nov 2005
|
Visst är det så, VD/CEO är förbehållet Aktiebolag - sen är jag av den åsikten att det är löjligt att kalla sig VD i ett bolag med mindre än 5 anställda, åtminstone officiellt. Tror nog de flesta reagerar med ett skratt om man skriver VD på sitt visitkort och sen knappt har någon anställd. Känns lite pretto...
Webbproducent ligger nog också nära till hands. Webbprojektledare funkar inte till 100% då jag inte leder andra vilket jag tycker titeln implicerar. Däremot driver jag ofta mina webbsidor som ett form av projekt - dock sällan mot budget eller tydlig tidsram.
Jag tycker personligen att titel är ganska användbart på visitkort. Man får en lite bättre bild av vad personen i fråga faktiskt gör. Ofta är det klart att man hinner diskutera det med personen i fråga i samband med att man delar ut sitt visitkort men det behöver inte nödvändigtvis vara så.
Ni som skriver att ni inte har några titlar i visitkort. Förmedlar ni på något annat sätt vilken bransch ni är i eller vad ni jobbar med? Direkt på visitkortet menar jag, utgår ifrån att alla har en webbadress där de i detalj beskriver vad ni gör.
|