Medlem
|
|
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 236
|
|
Medlem
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 236
|
Först, 7-8% vinst är på den totala omsättningen, alltså efter det att den största delen har återinvesterats på marknadsföring och kampanjer etc.
TB: Per produkt är det ca. 15 ggrs påslag. Alltså vinsten per produkt är mellan 185-240kr (ink moms.). Då de säljs för mellan 200-250kr till slutkund. Direkta kostnad till produkten är alltså produktionskostnaden på ca. 15kr/produkt.
Verksamheten riktar sig till en trendig och prismedveten målgrupp på 17-30 år både killar/tjejer. Dock har det visat sig att ca. 70% är tjejer som handlar.
Kampanjerna som bringar in 3000-12,000kr, är genom outlets som säljer till bra priser under ett par dagar för att på så sätt inte hindra ordinarie försäljning. Det är ingen kostnad i detta, utan de tar en procent av sälj, och summan på 3000-12,000kr är alltså vinsten för märket utav dessa kampanjer, bortdraget deras kommission.
|