Visa ett inlägg
Oläst 2010-08-10, 14:41 #9
vidirs avatar
vidir vidir är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2004
vidir vidir är inte uppkopplad
Medlem
vidirs avatar

Reg.datum: Jan 2004
väcker lite liv i denna eftersom fick kontakt med en journalist som ville ha betalt för "återpublicering" av sina artiklar. jag har satt in RSS många intressanta källor på en av mina sidor som hämtar nyhetsrubrik + description sedan är det länk till källan för att läsa mer. I NYTT FÖNSTER!!!

Men det är vissa av källorna som i vissa fall publicerar hela artikel rubbet i description som jag fattar det en miss i tekninken på webbsidan som källan använder sig av. Är inte description funktionen avsett för beskrivning?

Alla källor jag använder har jag kollat upp och de erbjuder fri användning av deras rss och det nämns inte ens något om att de inte får användas i kommerciellt syfte och jag misstänker att författarna inte vet något om att deras utgivare har en RSS funktion och tror att jag sitter och kopierar och klistrar in deras texter. Ja! Jag har kommerciellt syfte, jag använder mig av google ad sense men dock är webbsidan privat som hobby och ideellt driven.

Skall någon dra mig för rättegång, åker jag då för stöld av upphovsrättat material, fängelse, skadestång etc...?

Senast redigerad av vidir den 2010-08-10 klockan 14:42 Anledning: stavning
vidir är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat