Visa ett inlägg
Oläst 2010-08-09, 12:47 #10
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Tänk från kundens perspektiv!

De flesta kunder vill veta vad produkten kommer att kosta inkl alla omkostnader, allt annat är irrelevant.

Det är bara irriterande att få en massa olika kostnader adderade när man från början sett ett pris i prislistan.

Gör det så enkelt som möjligt för kunden att se det totala priset de ska betala och gör det enklet att betala.

Enkelhet är nyckelordet, (men inte för dig som leverantör utan för kunden).

Räkna ut ett pris som du kommer tjäna pengar på även om kunden endast beställer ett ex.

Jag tycker det är betydligt bättre säljargument att skriva "Levereras fraktfritt inom sverige" än att skriva "enhetsfrakt". Ta betalt med kort så du slipper returer, så tjänar du bra med pengar på det.

Har du prdukter som kostar under 500 kr så kan du väl ha en minsta orderbelopp på 500 eller 1000 kr.

Ge aldrig rabatt på priset utan erbjud exempelvis en extra present om de beställer över 5000 kr. Det kostar nätan inget men ger en hyfsad spark i baken på de som skullee beställt strax under presentgränsen.

Senast redigerad av Conny Westh den 2010-08-09 klockan 12:57
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat