Visa ett inlägg
Oläst 2010-08-01, 15:48 #1
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2007
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2007
Standard Skatteverket eller Fnatteverket?

Jag har inga som helst problem med att betala moms på allt jag säljer, heller inte betala skatt på min vinst. Det gör jag med nöje med tanke på att det är nödvändigt för landets ekonomi.

Däremot så är jag så extremt trött på att konkurrera med privatpersoner som säljer saker svart över Internet!

Hur ska vi kunna konkurrera med privatpersoner som säljer liknande produkter utan att lägga på 25% moms eller ens betala skatt på sin vinst?

Ett enkelt svar:
"Det går inte!"

Tycker skatteverket borde ge några anställda i uppgift att ringa till blocket, tradera och andra annonseringssajter och förklara för privatpersonerna vad skattebrott innebär och vad det har för konsekvenser. De kan egentligen göra vad som helst, bara de gör någonting alls!

De behöver helt enkelt dra upp takten lite och inte vara så himla långsamma!

Som det ser ut nu så bryr de sig inte så mycket om dessa "små skattebedragare". Nu kommer troligen vissa av er säga emot mig men kolla på historian. Sen det har gått att annonsera har skattebedragarna blivit fler och fler men antalet granskade har inte riktigt ökat i samma takt som det behövs!

Ville mest skriva av mig lite... :P
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat