Visa ett inlägg
Oläst 2010-07-27, 15:25 #1
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2008
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2008
Standard PHP utvecklare till sid amed musik (hobby)

Hello

Söker en duktig person som kodar i php och använder mysql som databas.

Sidan ska bestå av:

-Loggin
-Skicka privata meddelanden
-Musikarkivet (skapa egna listor, dela med sig av listor)
-Musiken streamars från servern. Det är viktigt att man inte ser låtarnas ursprung på servern (tex /musik/madonna/hey.mp3)
-Ska kunna lyssna på sina listor och läsa meddelanden genom sin mobiltelefon (de nyare modellerna)

Musikarkivet består av mappar, tex
-Oldies
--Elvis Presley-the best of
---In the ghetto.mp3

-Klassisk
--Bethoven-the best of
---låtar

Det som är viktigast är att musiken kan streamas till vilken dator samt mobiltelefon (nyare modellerna) samt att lösenorden inte sparas i klartext.

Detta är lite av ett projekt som jag tänkt starta för mig själv och mina vänner då jag är trött på utbudet av musik online, jag vill välja själv

Skicka i mess vad du har tänkt dig för pris samt om du har gjort ngt liknande projekt så får du gärna visa en demo.
Hur du bygger sidan är upp till dig men den ska givetvis vara säkert. Du får gärna använda gratis scriptet som finns på nätet som läser av ID2 taggarna från mp3 låtarna automatiskt samt läser av mappen /musik om det finns ny musik i mappen.

Detta är inget projekt som dansbandsdax ska använda utom jag personligen. Jag köper tjänsten som privatperson så du får gärna koda som privatperson.

Mvh, Micke
MusikMixen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat