Medlem
|
|
Reg.datum: Aug 2009
|
|
Medlem
Reg.datum: Aug 2009
|
Helt klart en användbar sajt om man letar hund.
Fast jag tycker att helhetsintrycket av sidan känns lite kallt. Varför jag får den känslan har jag svårt att sätta fingret på. Det är ju bilder på massa gulliga vovvar men ändå saknas den mjukhet och livfullhet som man förknippar med just hundar. Du kanske kan lägga till några sidor med goda råd kring att köpa hund. Skulle kännas seriöst. Kanske något bra hundcitat i loggan som beskriver hur värdefulla hundar är för oss människor.
Ex: "En hund är den ende i världen som älskar dig mer än du älskar dig själv”
Josh Billings
eller
”Oavsett hur lite pengar eller hur få ägodelar du har, att ha en hund gör dig rik”
Louis Sabin
Som motvikt åt domännamnet som många här verkar uppfatta som lite cyniskt. Men jag förstår om du uppfattar din sajt som bara sökmotor. Du kanske inte vill ha innehåll och lull lull som adderar mervärde. Det är ju en smaksak.
Jag reagerar mot några andra småsaker.
* Jag gillar inte din grafikhund i loggan speciellt. Jag gissar att du valt den för att den är rasneutral. Men hundstackarn har ju inga ögon. Tycker det bidrar till sidans kyliga intryck på något konstigt sätt.
* Varför ha en sida för cookies, när man inte använder cookies? Det förstår inte jag.
* Pyttedetalj. Man brukar skriva Copyright och inte Copyrights.
Sen undrar jag rent praktiskt. Ber man om tillstånd från Blocket eller andra annonssajter innan man "skrapar dom" eller hur gör man? Eller tutar man och kör? Hur gjorde du?
|