Visa ett inlägg
Oläst 2010-07-23, 16:00 #3
Kaugesaar Kaugesaar är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2008
Kaugesaar Kaugesaar är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2008
Citat:
Ursprungligen postat av cbsmth Visa inlägg
Nofollow på utlänkar hade vi faktiskt glömt bort ett alternativ på, men de vi tidigare listade stämmer ur de-factosynpunkt. SEOmoz har en post där Matt Cutts citeras kring detta (se punkt 2.B & 2.C).
http://www.seomoz.org/blog/questions...gles-spam-guru
Du har nog missuppfattat svaret lite han säger aldrig "När man inte litar på sidan man länkar till."

Utan det svaret Matt ger har ju till och med att göra med internalänkar och svaret är mer att man kan använda sig utav nofollow på internalänkar som går till användargenerade sidor. Men även om det är nofollow till en användargenerad sidan med dåligt innehåll, så kan den sidan skada dig även om du har nofollow till den.

Artikeln är också från 2007 idag säger Matt Cutts att man inte överhuvudtaget bör använda sig utav nofollow internt:
http://www.youtube.com/watch?v=4SAPUx4Beh8

Och själv skulle jag aldrig länka utgående till en sida som jag inte litar på vare sig med eller utan nofollow. Google följer länkar med nofollow men länken för inte med sig någon länkkraft, om sidan du länkar till inte är en sida att lita på så tror jag mycket väl att du kan straffas även fast du har nofollow.

Ett lite kontroversiellt exempel:
Tänk dig lite att du har en webbsida med massa spel till barn i åldern 6-14år, har du då ute i sidobaren två länkar med nofollow till porrsidor så ser dessa länkar väldigt suspekta ut. Google antar att dom är köpta och att du korrekt använder dig ut nofollow, men google kommer inte tycka om att du gör reklam för porr på en sida som riktar sig till barn.

---

Själv tyckte jag quizet var lite förlångt, korta gärna ner det till 10-15 frågor.

Senast redigerad av Kaugesaar den 2010-07-23 klockan 16:10
Kaugesaar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat