Ämne: Simple viewer
Visa ett inlägg
Oläst 2010-07-20, 20:07 #7
Nihilnovi Nihilnovi är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2008
Nihilnovi Nihilnovi är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Althalos Visa inlägg
Det och så tänkte jag på att många av framtidens mobiler, tablets etc. inte kommer att stödja Flash. Samt att när jag använder Flash på min Macbook Pro börjar fläkten gå p.g.a. all kraft Flash tar, vilket aldrig händer när man kollar på ett galleri som byggts med hjälp av Javscript.
Du kanske borde sluta köpa dyra produkter av låg kvalité för att de har ett äpple på sig? Bara ett tips =) Min mobil klarar flash hur bra som helst och är 2 generationer framför iPhone 4 i hårdvara och speciellt mjukvara, samt min laptop för under 6k klarar Flash utan problem.

Sammanfattning:
*Macbook är skit för prestanda/kr
*iPhone är skit för prestanda/kr
*Flash tar INTE mycket kraft, see de två raderna över denna för orsak varför det kan kännas så.
* Snälla sprid inte bullshit om att folk inte ska använda Flash pga prestanda, 95% av befolkningen använder inte skit-apple datorer(bara att tacka för det!).

Till OP, Simple viewer är definivt bättre ur design synpunkt, men tänk på SEO konsekvenser samt snabbheten på hur sidan laddas påverkas(speciellt om man inte cachar Flash korrekt). Däremot kan man ha Flashen som alternativ för besökare som inte har JS stöd, dv.s vissa mobiler/de som stängt av det.

Senast redigerad av Nihilnovi den 2010-07-20 klockan 20:10
Nihilnovi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat