Ämne: Simple viewer
Visa ett inlägg
Oläst 2010-07-20, 16:51 #6
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Althalos Visa inlägg
Det och så tänkte jag på att många av framtidens mobiler, tablets etc. inte kommer att stödja Flash. Samt att när jag använder Flash på min Macbook Pro börjar fläkten gå p.g.a. all kraft Flash tar, vilket aldrig händer när man kollar på ett galleri som byggts med hjälp av Javscript.
Det finns bara en leverantör av smartphones och tablets som deklarerat att de inte vill utveckla flashstöd och kommer förhindra allt utvecklande av Adobe-lösningar för sin plattform. Min telefon klarar av att spela upp flash enormt mycket bättre än din macbook mycket pga Apples illvilja.

För Windows Mobile 5 finns Flash Lite. För Windows Mobile 7 jobbas det med en browser-plugin för Flash (lite) som bör komma snart (eller kanske redan är här?).

Android har stöd i android 2.2/froyo (efter gratis nedladdning från market) eller med browsern Skyfire och kommer snart få stöd för Air-apps.

Symbian-mobiler har stöd för Flash Lite sedan S60 3rd edition (tror jag, kan vara både 5th och tidigare).

Även för en mängd Sony Ericsson mobiler finns det Flash Lite stöd.

Visst. Det är många enheter som kommer sakna flash-stöd - men utvecklingen går mot att fler och fler av modellerna stödjer det. Däremot få man räkna bort både mac och iPhone/iPad för en bra upplevelse om man väljer flash utan ordentlig fallback.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat