Ämne: inlänkar
Visa ett inlägg
Oläst 2010-07-19, 15:00 #3
end end är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2005
end end är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2005
Citat:
Alla vet väl att jag själv har en jämförelse av webbhotell och att det inte är helt trivialt, eller gratis eller otidskrävande (ord?) att bygga en prisjämförelsemotor. Att då blir "utkonkurrerad" av sådana som fuskar och även erkänner att "det var inget seriöst projekt" får en att bli jävligt arg.
Nu har jag ätit upp min ilska, så då kan vi kanske återgå till det riktiga problemet, nämligen att comparias.se inte har de placering du vill att den ska ha. Slutade bråka på forum för några år sen, då det slukade så mycket onödig energi och är rätt meningslöst.

Jag känner igen känslan att bygga något och sedan får sajten inte de besökare den borde ha. Så här kommer lite gratis hjälp på vägen: Kollade på comparias.se för längesedan, och kom fram till samma sak då. Sajten är för spridd. Till och med stora och gamla sajter som Pricerunner och Prisjakt har ibland svårt att ranka på många svåra sökord. Google verka gilla nischade sajter. När din då unga sajt (är den ens 6 månader gammal?) försöker ranka på konkurrensutsatta sökord som Privatlån, Webbhotell, Dejting, Fotoframkallning och Snabblån så tar det stopp. Så det har inget med mina länkar, Sweelys eller någon annans för all del. Sweelys sajt kan jag inte heller hitta på sökord "Webbhotell", så hans länkar har inte hjälpt direkt. Ranking är så mycket mer än länkar nuförtiden, så som onpage och tid i serpen.

Mitt tips om vill ranka på Webbhotell är att bryta ut avdelningen från Comparias och lägga den på en egen domän, med mer content runt Webbhotell. Sådär, nu har jag antagligen skaffat mig en konkurrent till men det får gå för den här gången.
end är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat