Visa ett inlägg
Oläst 2007-12-02, 06:42 #7
claes claes är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2005
claes claes är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2005
Jag tror nog de flesta journalister och tidningsredaktioner är hyfsat ärliga och obundna, men självfallet lever de i en marknad omgärdad av aktörer de måste ta hänsyn till.

Men det som stör mig är när de är antingen alldeles för naiva eller helt enkelt lata och bara accepterar information utan att vara kritiska. "Nu lanserar [sätt in namn på valfritt koreanskt skitföretag här] en iPod killer" när vilken normalt funtad tonåring som helst fattar att skiten är en kopia av den förr-förr-förra generationens iPod och i verkliga livet inte har en snöbolls chans i helvetet mot en av dagens iPods. Eller vad ni nu vill jämföra med.

Eller som nu senast, naiva hyllningsatiklar över Amazons digitala bok, utan med ett ord beröra att den är extremt nedlåst med DRM så att det inte går att hämta eller läsa något annat än det man köpt via Amazon. Är det någon här på forumet som tror det blir en succé om du till och med ska betala Amazon för att få läsa bloggar på nätet?

Att de inte skriver om detta beror inte på att de är "köpta" av Amazon, utan helt enkelt bara på att de inte tänkt till och därmed i mina ögon inte gjort sitt jobb som journalist och bevakare för oss prenumeranter och läsare.
claes är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat