Citat:
Ursprungligen postat av mojitoo
Hej!
Jag känner att jag har fått lite idébrist och vet inte hur jag ska lösa mitt problem eller om det finns någon bra lösning för det.
Ni känner säkert igen syndromet med att det kan vara rätt bökigt att dela med sig av sina semesterbilder om man har varit ute och rest med några polare och att dessa inte är speciellt vassa på datorer.
Som det är nu har vi använt oss av en ftp men många tycker att det är riktigt bökigt att kunna ladda upp bilder etc via en ftp och vill inte behöva installera något extra program för det etc (och jag förstår dem, vanlig ftp är uråldrigt). Därför tänkte jag att jag kunde skriva ihop en liten fräsig och lättanvänd upload i sommarsolen men detta var svårare än vad jag först hade tänkt.
Min första idé var att koda en upload där man laddade upp en zip-fil var men det visade sig att så stora filer fick man inte ladda upp via en upload med Binero som host.
Därmed bytte jag idé till att man valde alla bilder man ville ladda upp i webgränssnittet istället och laddade upp dem. Detta fungerade alldeles utmärkt och alla bilder blev uppladdade.
Men vem orkar sitta och trycka på ladda hem på flera hundra bilder så därför tänkte jag att jag skulle koda en "Ladda hem alla" knapp som själv komprimerar bilderna till en zip fil när man klickar på den knappen vilket gör att man bara behöver klicka på en knapp för att ladda hem alla bilder.
Nu kände jag att jag var på rätt väg, att inte ens behöva komprimera bilderna själv. Mycket lättare än såhär blir det inte...
Även detta fungerade alldeles utmärkt med ett fåtal bilder men med några hundra bilder så fick man att max_execution_time var slut och att scriptet hade körts för länge.
Nu har jag fått slut på idéer om hur jag kan lösa detta och känner att jag behöver rådfråga någon om hjälp.
Det måste ju finnas någon bra lösning för detta?
Tilläggas borde även göras att jag använder mig av php och mysql.
|
Sätt en längre max_execution_time?
Alternativt Loopa filuppladdningen på Klientsidan istället för på serversidan med javascript eller något.