Visa ett inlägg
Oläst 2010-07-10, 15:58 #1
Sweelys avatar
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2010
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Sweelys avatar

Reg.datum: Apr 2010
Citat:
Ursprungligen postat av trådlöst Visa inlägg
Jaha okej.
Vill inte krångla med betalning till usa och när man väl har en sajt som är svensk kan man ha den på svensk webbhotell, varför ska man betala amerikanare för
Jag tycker faktiskt det är lättare att betala amerikanska webbhotell då man bara använder sig av sitt paypal-konto och/eller kreditkort. Räcker bara med ett par klick totalt för att genomföra sitt köp.

Hos Loopia får man en faktura till mailen. Den kan man välja att betala antingen hardcore eller online. Väljer man online så måste kortet man använder ha en kortläsare(?) vilket jag inte har. Så det brukar vara svårt för mig att betala hos Loopia nu när de infört någon ny regel om att man måste använda sig av kortläsare.

Föredrar t.ex. GoDaddy, där finns alla mina uppgifter redan sparade. Går in - väljer vad jag vill köpa - köper. Sen är det inget mer med det. Något bekräftelsemejl kanske. Allt som räcker enligt mig.

Jag har runt 10 olika hemsidor på ett amerikanskt webbhotell. Både engelska och svenska. Betydligt mycket billigare än om jag skulle haft det i Sverige.

Jag rekommenderar således att köpa webbhotell utomlands. Blir oerhört mycket billigare och samtidigt smidigare i vissa fall. Supporten är det inte heller något fel på. Jag har live-chatt 24 timmar om dygnet.

Är medveten om att många, om inte alla, som skriver på WN just nu inte håller med mig. Men detta är vad jag tycker och det har fungerat hur smidigt som helst för mig hittills.

Senast redigerad av Sweely den 2010-07-10 klockan 16:01
Sweely är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat