 |
Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
|
Mikael, från själva TM-bolaget, mailade mig idag efter att denna tråd dykt upp i deras blickfång. Han tyckte det var tråkigt att jag inte lät er ta del av hela hans svar:
"Jag såg att du hade publicerat delar av mitt svar gällande vår dailer
på wn.se under rubriken Telemarketing from hell, tråkigt att du inte låter läsarna på forumet själva avgöra om mitt svar var bortförklarande eller inte / du får gärna posta hela mailet."
Han fortsätter sen att tipsa om Nix och erbjuder sig (igen) att spärra mitt nummer. Jag har inte haft tid att återkomma efter hans förra mail. Så, på önskemål kommer hela hans svar:
"Uppenbarligen har du drabbats av något tekniskt problem
med våran dailer, jag vet att det har varit lite mer problem
än vanligt de senaste veckorna vilket jag givetvis beklagar.
För att jag ska ha möjlighet att plocka bort dig helt ur våran
dailer för att du i fortsättningen ska vara helt säker på att slippa
samtal från oss så behöver jag veta vilket telefonnummer som
vi har ringt dig på.
Jag vill inte skylla problemet på någon annan, men vår dailer fungerar
enligt följande, jag är helt ansvarig för att detta ska fungera!
Vi gör 1-2 ringförsök till ett & samma telefonnummer under 1 dygn.
dailern ringer ca 22 sekunder (4 signaler) om ingen svarar så ringer vi tillbaka efter
ca 180 minuter med ett nytt ringförsök efter 3 bomsamtal plockas numret bort under en period av
7 - 15 dagar då sker 3 nya försök.
Dock sker undantag då dailern får svar från vår operatör att samtalet inte kunde kopplas fram eller är upptaget då försöker dailern igen efter 15 minuter med förhoppningen om att det fungerar bättre
om denna status upprepar sig mer än 10 gånger raderas numret som felaktigt.
Vi har alltså inte för avsikt att irritera dig som eventuell kund / det tjänar varken vi eller vår kund på.
Vi nyttjar idag tekniken med ip-telefoni vilket innebär att vi är beroende av att internet fungerar 100%
och nyttjar idag för bästa tänkbara prestanda fiber in till kontoret samt har servern på en separat fiberanslutning & ringer med 1 av sveriges bästa operatörer på IP-Telefoni men ibland så klickar det inte som det ska vilket är beklagligt.
Utan att specifikt kunna se det samtal som klickade med Sandra så vet jag att liknande händelser sker ibland & vår ordinarie policy är då att direkt manuellt ringa upp berörd kund för att förklara & be om ursäkt för det inträffade!
kan dock tillägga att detta inte alltid sker då säljaren ibland tyvärr inte vågar ta till sig modet att ringa upp igen i rädsla av att bli utskälld av personen i andra änden.
Vi ber om ursäkt för det inträffade & ser fram emot det telefonnummer vi ringt på så vi kan plocka bort dig från framtida uppringningar!
För ytterligare information eller frågor ring mig gärna på 070-7923379
MVH
Mikael Broman / MB Sälj&Teknik
Ansvarig av försäljningen av Solidar Fondservice i Örebro
070-7923379"
|