Visa ett inlägg
Oläst 2010-07-08, 14:43 #29
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2009
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar

Reg.datum: Nov 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Linuus Visa inlägg
Fast nu verkar det ju vara så att du gett vilseledande klick. Alltså att de som klickar inte VET att det är en annons (utifrån vad Affiliator säger).

- Om jag köper bowling-tid för 1 timme åt mina företagskollegor, men efter 50 minuter visar det sig att mina kollegor blivit tvungna att spela minigolf. Slipper jag då betala?

Svar Ja?
Ja men då har de ju dock inte utnyttjat tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av Affiliator Visa inlägg
Vår och annonsörens bedömning är att annonserna var vilseledande, du skickade först ett exempel som var tämligen tydligt, därefter bad vi om en komplett lista och då framgick det att det var otydligt vart man skulle klicka för att få se bilden och många klickade därför i tron om att dom skulle få se en rolig bild. Detta ensamt är skäl nog för en annonsör att dra in ersättningen.

Facebook håller med på den punkten och flera av de länkar som fanns tillgängliga var spärrade av Facebook. (se bifogad fil)
Men vad har mina facebooksidors upplägg att göra med det här? Det har ju inget med affiliator att göra vart mitt material ligger.

Men i alla fall, det är inte i alla sidor som jag har länkat via linkbucks till bilderna, utan mina största sidor visar bilden direkt. Missat det?
Dakota är inte uppkopplad