Citat:
Ursprungligen postat av Menox
Men vad grundar du påståendet att de inte är medvetna om vad de klickar på på? Jag skickade ju ett helt klart extremt tydligt exempel till er utsände och fick tillbaka svaret att det var helt okej. Sedan då han ville att jag skulle skicka samtliga av mina sidor, då gjorde jag även det, utan någon som helst skillnad i hur jag lade upp annonserna etc. Men denna gång, var det inte okej.
Så ert problem ligger i att ni anser att de inte varit medvetna om vad de kommer hamna om de klickar på länkarna? Anser inte ni lika mycket som mig att om jag t.ex skriver "Hos Betway får du superbonus! Om du gillar poker bör du kolla in detta!" så är besökarna både medvetna om VAD det gäller samt VILKA det avser?
Som sagt, hela ert agerande och era påståenden är under all kritik.
Men det som jag kritiserar absolut mest är hur ni kan anse att Betway inte behöver betala min provision bara för att de har avbrutit sitt program hos er?
- Om jag köper bowling-tid för 1 timme, men avbryter efter 50 minuter. Slipper jag då betala?
Svar Nej!
Det här är ju samma sak, fast i en annan situation!
Dessutom så har kontaktpersonen min bara nämnt att d7.se har klagat, inte något om betway!
|
Vår och annonsörens bedömning är att annonserna var vilseledande, du skickade först ett exempel som var tämligen tydligt, därefter bad vi om en komplett lista och då framgick det att det var otydligt vart man skulle klicka för att få se bilden och många klickade därför i tron om att dom skulle få se en rolig bild. Detta ensamt är skäl nog för en annonsör att dra in ersättningen.
Facebook håller med på den punkten och flera av de länkar som fanns tillgängliga var spärrade av Facebook. (se bifogad fil)