Visa ett inlägg
Oläst 2010-07-08, 11:00 #8
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av MickeH Visa inlägg
Nu tar jag inte reportrarna i försvar men är det inte vi konsumenter som bär ett stort ansvar då vi konsumerar dessa snaskiga reportage. Hur många av oss har inte köpt en tidning efter att ha sett en slaskig löpsedeln.
Jag tycker att man gör det för lätt att bara skylla på media. Nä det är hela samhället som har något unket över sig.
Tyvärr har vi människor svårt med moral/etik och lagligt/olagligt bara för att något inte är olagligt innebär det inte att det är etiskt riktigt.
Jag kan ärligt säga att jag aldrig i mitt liv köpt en kvällstidning annat än åt min mormor. Men det har inte med saken att göra. Bara för att man läser en tidning eller köper en produkt som tillverkat under tveksamma förhållanden så betyder det inte per automatik att man tycker metoderna är okej. Du har en ganska naiv bild av hur samhället fungerar tycker jag. Människor är mer komplexa än så.

Citat:
Ursprungligen postat av pontus Visa inlägg
Ohh, jag kommer att sova gott i natt.

Moderaternas ideologiska grund är ju just stampa på andra för personlig vinning och konsumera(saker som "lättsmälta innehåll och sensationsjournalistik") istället för att tänka.

Nyheten att det skett mot Sven Otto Littorin känns bara så underbart ironiskt att man kan inte göra mer än hånskratta.

Den dagen vi får politiker som förespråkar andra värden än egoism och monetära framgångar kanske journalisterna följer efter?
Det där uttalandet tyder på en människosyn betydligt värre än den du själv beskriver...

Senast redigerad av tartareandesire den 2010-07-08 klockan 11:27
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat