Visa ett inlägg
Oläst 2010-07-08, 00:50 #8
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2009
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar

Reg.datum: Nov 2009
Citat:
Ursprungligen postat av studiox Visa inlägg
Gissningsmode: on
CTR blev för låg och Betway blev sura på affiliator och eftersom det är ett litet nätverk sket dom på sig om dom skulle tappa Betway som kund och du får ta skiten.

Dom får påvisa på vilket sätt du brutit mot deras villkor. Du skulle kunna skicka en faktura till dom på motsvarande belopp där dom i så fall får bestrida den. Vägrar dom att betala kan du driva det till kronofogden så får vi se hur roligt det blev för dom helt plötsligt.
Betway har nyligen lämnat Affiliator.
D7.se ska alltså avgöra på fredag om de tänker betala min provision eller ej, men jag har varit i kontakt med en jurist som har klargjort för mig att det INTE är tillåtet. Då affiliator har ingått ett avtal med mig att jag skall få x antal öre/kronor per klick, samtidigt som mina facebooksidor har blivit godkända som medie av de jag har annonserat för, så har de inget annat val än att betala ut min provision.

Det är också fel utav affiliator att be mig kontakta "alla inblandade" då det är affiliators ansvar att se till att jag får min provision enligt avtalet. Detta var något som juristen också klargjorde för mig.

Hur jag annonserar? Jag lägger upp länk i mina facebooksidor tillsammans med bild och beskrivning. Givetvis så ser man vad det berör.
Dakota är inte uppkopplad