Citat:
Ursprungligen postat av Spindel
Att skänka bort 100 000 kr till en random kvinna på stan hade nog också fått uppmärksamhet i media?
|
Högst tveksamt om det hade varit lika effektivt. Dessutom vore det kanske inte så lämpligt att gynna en enskild individ på det viset.
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikLund
Men å andra sidan är det väl som vanligt, sympatisörer stödjer åtgärden medan andra som har svårt för Gudrun tycker att det är dålig reklam.
Så frågan är; har FI fått några nya sympatisörer genom att elda pengar?
|
Det är väl tyvärr en del i tråden som inte kan förhålla sig objektiva och därför i mångt och mycket kommenterar sin politiska ställning istället för händelsen i sig. Jag ger själv inte mycket för FI men däremot tycker jag det var ett lyckat drag. FI är ett ganska extremt parti i landet lagom och därför får de givetvis inte heller särskilt många nya sympatisörer. Några stycken tror jag nog ändå man lockar. Det finns fortfarande ganska många som knappt känner till FI eller tror att de försvunnit från arenan. Då hjälper detta tilltag säkerligen och det är de facto en billig reklampeng.
Citat:
Ursprungligen postat av Santos
Är det enbart uppmärksamhet man vill ha finns det billigare saker man kan att göra.
Till exempel, låt oss säga... gå genom Stockholm naken samtidigt som man har sex med ett halshugget lamm. Det är minst lika relaterat till jämställdhet som att bränna pengar också.
|
Seriöst... Ser man det som likställt så bör man kanske tänka efter lite.
Citat:
Ursprungligen postat av Alex
|
Som framgår av texten så syftar lagen till att skydda Riksbanken och försäkra sig om att sedlar och mynt med ett budskap inte förknippas med dom. Det blir väl till största delen en tolkningsfråga så det är nog svårt att svara på innan det prövats i domstol.