Visa ett inlägg
Oläst 2010-07-06, 03:51 #7
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2008
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar

Reg.datum: Feb 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Network Visa inlägg
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Om någon glömmer låsa sin lägenhetsdörr, och du går runt i kvarteret och rycker i alla dörrar du hittar tills en går upp och sedan går du in där och slår sönder alla möbler och glas samt allt annat som går att krossa.

Sen ställer du dig utanför och väntar på att lägenhetsinnehavaren kommer.

Du säger då att jag upptäckte att du glömt låsa dörren så jag gick in och slog sönder allt som gick att slå sönder så nu har jag hjälpt dig att förstå att du måste alltid låsa dörren när du åker hemifrån.

Deta är likvärdigt med vad som WASD har gjort. Det finns helt enkelt inga ursäkter....

...
LOL. Jag älskar sånna här jämförelser.
<Network>Jämförelsen är så sann och helt rätt.</Network>

Bara för att ett datorsystem är öppet för angrepp får man inte utnyttja detta för stöld av uppgifter eller sabotage m.m. Lika lite som man får stjäla en cykel bara för att den är olåst, eller slå sin fru bara för att hon inte säger ifrån. Det finns fortfarande de som tror att ett brott är mildare bara för att man sitter och klämmer finnar bakom en bildskärm.

Jag förstår att Conny är upprörd. Min känsla/uppfattning, efter att ha läst denna tråd, är att flera tycker att detta är ett harmlöst snedsteg. Denna känsla eller uppfattning behöver inte överensstämma med din, utan den är min.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat