Visa ett inlägg
Oläst 2010-07-05, 14:23 #5
Danne Vendels avatar
Danne Vendel Danne Vendel är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2007
Danne Vendel Danne Vendel är inte uppkopplad
Medlem
Danne Vendels avatar

Reg.datum: Mar 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Lancelot Visa inlägg
Han sade själv att det luktade bränt när han kopplade den. Men att han är säker att han kopplade fel. Han lät däremot väldigt osäker på hur man använder apparaten så det är högt sannolikt att han kopplade fel.

Jag kanske kan bevisa det. Samtidigt så har jag i dagsläget 100 % nöjda kunder och vill verkligen inte ha en missnöjd kund. Men sen igen så tjänar jag inga pengar om jag låter kunder ta sönder produkterna utan att betala för dem.
Har inte läst andra svar i tråden, så jag kanske upprepar vad nån annan skrivit.

Konsumentköplagen (som jag antar gäller här om nu inte kunde själv är ett företag?) säger att h*n har reklamationsrätt upp till 3 år efter köp. Om fel uppstår under de 6 första månaderna antas felet ha funnits vid leveransen om inte du (näringsidkaren, butiken) kan bevisa t.ex. handhavandefel eller att kunden själv orsakat felet på annat sätt. Efter 6 månader åligger det kunden att bevisa att felet funnits redan vid leveransen.

Med andra ord: Om det är mindre ä 6 månader sen du sålde stereon och du kan bevisa att han kopplade fel, så är han ersättningsskyldig (du skrev att han var säker på att han kopplade "fel", men jag tror du menade "rätt"?). Men med "bevis" menar man inte bara vittnen eller bilder. Det kan räcka med att du t.ex. låter något opartiskt företag kolla igenom stereon, eller ber honom beskriva i text hur han gjorde, vilka anslutningar han kopplade osv.
Danne Vendel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat