Visa ett inlägg
Oläst 2010-07-02, 18:16 #26
Richie72 Richie72 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2008
Richie72 Richie72 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus500 Visa inlägg

Länkarna du har däremot är rent av spammiga, jag pratar om footerlänkar från porrfilms-sidor på fel språk, finska länkkataloger etc. Jag skulle hellre säga att det är ett under att du lyckas hålla en så bra position som du gör och tror inte att det långsiktigt kan hålla med den typen av länkar.

Anledningen till den bra placeringen i Bing är att Bing inte klarar av att ha lika bra filter för hantering av spam som Google, den är inte lika känslig alltså och därmed får du i Bing nytta av dina porrlänkar till skillnad från i Google där de helt enkelt sorteras bort och inte räknas.

Konkurrenten har å andra sidan bra länkar, t ex från svenska myndigheter. Tycker inte det är det minsta konstigt att den rankar bättre.
Tack för bra svar. Jag har sagt upp avtalet med de företag som jobbar med länkar så porrlänkarna borde försvinna snart. Jag har åkt ner i Bing så de har väl gjort någon typ av korrigering där också.

De finska länkkatalogerna länkar förhoppningsvis till www.butik21.com/fi och är registrerade för min räkning.

Hur hittar jag min konkurrents inlänkar från myndigheter?
Richie72 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat