Citat:
Ursprungligen postat av MAT
Framgick det om "stereon" var ny?
Är du en ÅF eller importerar du själv?
Är du ÅF och köper från en agentur, då har du i din tur garanti?
Hantera den som en DOA och kontakta agenturen...
Kunden har ju aldrig fått igång stereon eller?
Om den är ny och inte fungerar när kunden skall koppla in....
Kan vara produktionsfel.
Om inte kunden har haft strömmen på och kopplat in högtalare och annat jox...
Sällan att saker går sönder om man kopplar fel....Blir inget ljud.
Men är strömmen på och man kopplar....det är en helt annan femma.
Om Du har Sne importerat? - Då är det bara att ge en ny och claima från din kontakt.
Är det det som är problemet?
|
Kunden har alltså kopplat stereon och då luktade det bränt.
Det är en bilstereo. Vad menar ni med att strömmen var på? Att bilen var på?
Det kan alltså vara det?
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav
Vill du följa lagen, så kan du inte neka kunden reklamationen, utan att ta det till domstol. Upp till 6 månader från inköpstillfället, måste du i tingsrätten kunna bevisa att alla fel som uppträder är direkt orsakade av kunden. Efter sex månader övergår bevisbördan på kunden. Efter tre år upphör helt kundens rätt att reklamera.
I slutändan så handlar det ändå mer om kundvård och inte om lagen. Man kan lirka lite med kunden och försöka att få honom att själva inse att han har gjort fel (förutsatt att han nu har gjort fel). Men är han envis så är det bara att byta ut stereon.
|
Det är ju kunden som har gjort fel eftersom att det luktade bränt då han kopplade det. Varför gjorde det inte det när vi kopplade t.ex?
Menmen, vill inte vara jobbig mot kunden. Ville mest skriva av mig lite.