Visa ett inlägg
Oläst 2010-06-30, 16:00 #4
Sweelys avatar
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2010
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Sweelys avatar

Reg.datum: Apr 2010
Ja, du kan fortsätta använda dig av xn--pple-1za.eu och ändra så att besökarna ser äpple.eu i adressfältet. Jag vet dock inte hur man gör då ett wordpress-plugin skötte det hela åt mig. Om det är till någon hjälp för någon så gjorde pluginet att hela länken blev åäö-ig.

I vanliga fall när man publicerar ett inlägg med åäö i så skrivs bokstäverna ut som aao i URL:en. Men med hjälp av detta pluginet så skrevs åäö ut i URL:en. Om det hjälpte i sökmotorerna vet jag inte, men det såg snyggare ut!

Att bygga länkar till xn--pple-1za.eu är samma sak som att bygga länkar till äpple.eu. Den enda skillnaden är att DET INTE GÅR att bygga länkar till äpple.eu. Skriver du in äpple.eu när du kommenterar en blogg så händer det ofta att allt krånglas till på grund av bokstaven ä. Du får således ingen länk till din hemsida. Lämna därför alltid kommentarer med puny code-versionen av din URL (xn--pple-1za.eu).

Och ja, det har du rätt i. När folk länkar till dig så lär dem använda sig av äpple.eu och inte din puny code-version. Personen som länkar till dig lär dock inse att det inte går att besöka din webbsida via länken då många länkar med äåö blir supertrassliga. Ser ut typ såhär: www.xn-e1e2j.ads.12.q2.d.////ADsda.

Det enda som hjälper då är att kontakta personen som länkat till dig, eller att hoppas på att det går att länka på det viset. Funkar inte alltid att länka med åäö, men ibland går det faktiskt.
Sweely är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat